אגדת חורף בשפלת יהודה

 

(יום רביעי,  email מרפי): "ביום שישי נרכב בצפון שפלת יהודה: נווה שלום, מסילת ציון, דרך הפסלים, מצפה הראל, דרך בורמה, 27 ק"מ. להביא לבוש חם (עליכם), מעיל גשם (עליכם), בגדים יבשים להחלפה (ברכב)."

(יום חמישי, email מדני): "לתשומת ליבכם, תחזית המכון המטאורולוגי למחר: "גשמים מלווים ברוחות חזקות מצפון הארץ ועד הנגב. שלג ירד בחרמון ובהרי הגליל והגולן. בלילה יתכן שלג קל בפסגות הרי המרכז. חשש משיטפונות והצפות במקומות הנמוכים." לא ממש מעודד.  הסיכוי היחיד הוא אזור הר-הנגב (שדה בוקר, שבטה, מכתש גדול וכו'), וגם זה בעירבון מוגבל. חוצמזה שיכול להיות שם קר מאד."

(יום שישי, חמש בבוקר): רוח זלעפות מצליפה בחוץ וסיכות גשם עושות טוק-טוק על החלון. בחדשות אומרים שהיום מגיעה האמא של הסופות. במיטה חם ונעים. שוכב מתחת שתי שמיכות, פוך מלמטה פליז מלמעלה. משמאל הארובה של התנור, מימין עוד תנור חשמלי לאיזון, ובין שניהם רובץ הוגו, כלבי הנאמן והחמים. השעון מצלצל. נאנח ומרים טלפון לרפי.

אני:  רפי הי, רוכבים?

רפי: (מפהק) לא יודע.  מה אתה אומר?

אני: כולם אומרים שמגיעה סופה.  מה אתה אומר?

רפי: הסתכלת בחוץ?

אני: כן, זוועה.

רפי: אז מה אתה אומר?

אני: לא יודע.  מה דני אומר?

רפי: הוא אומר שביוקנעם יורד מבול.

אני: ואללה.

(שקט מתוח)

אני: מה עם גילי?

רפי: הוא בטח ירצה לרכב.

אני: ואללה.

רפי: אז מה אתה אומר, נוסעים?

אני (בתקווה): נוסעים לאן?

רפי: לרכב, דביל.  נוסעים?

אני: לא יודע. דני אומר שבצפון כבר יורד גשם?

רפי: אימים. אבל הוא ושחר כבר בדרך.

(אוי.)

אני: אולי נרכב מחר?

רפי: מה זה משנה היום או מחר?

אני: מזתומרת? היום זה היום ומחר זה מחר.

רפי: טוב, מספיק לזבל.  רוכבים.

אני: רוכבים?

רפי: רוכבים.  שמונה בנווה שלום.

אני: אתה בטוח?

(קו מנותק)
 
* * *

(יום שישי, שש בערב): חזרה במיטה. תנור מימין, תנור משמאל, כלב באמצע.  בצד תלויים לייבוש מכנסי רכיבה, חולצת לייקרה, כפפות ונעליים.  גוף רחוץ ומעונה מתחת לשמיכות.  שרירים מתפוקקים בכיף.  קורא שיר של היינה בספר החדש של עמוס אילון, אבל בראש ממשיכים להיטמע זכרונות חדשים על אגדת חורף פרטית שלנו. אגדה של טיול בין צרעה לאשתאול ביום של סערה ורוח צולפת, רוכבים בין מאות שקדיות בשיא הפריחה ומרבדים עצומים של רקפות וחלמוניות. מזל שהצלחתי לשכנע את רפי לצאת לרכיבה.

 

 

 

 
 
פוסט זה פורסם בקטגוריה רשימות שונות. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על אגדת חורף בשפלת יהודה

  1. זורגי הגיב:

    מאוד אוהב לקרוא את הרשימות שלך ולהסתכל בתמונות שלך.

    עושה לי חשק.

  2. דנה הגיב:

    כבר התחלתי לדאוג שההתרסקות בבית אורן היתה חמורה משציינת.
    תמונות מרהיבות. ושוב, כחצי-תושבת האזור (המבלה שם לפחות יומיים בשבוע) אני חייבת להעיד שפשוט מקסים שם עכשיו, הכל פורח, ירוק ומלבלב.

  3. הארי הגיב:

    אז P = NP או לא?

  4. סתם מישהי.. הגיב:

    איזה בן אדם מדהים..חח טוב מ3 שורות מודה..טוב זה עדיין לא משנה את העובדה..

להשאיר תגובה

